Sunday, February 24, 2013

Kenapa awak jual rumpai laut murah..?

Soalan yg lazim ditanya masyarakat kepada sy...

 Soalan : Kenapa awak jual murah? sebab orang lain jual harga 2x ganda dari awak...

Jawapan saya : Sebab saya jual online, xperlu bayar sewa. tapi harga saya jual di uptown lain..mahal sikit   (sikit jer la..)    

Soalan : Untung ker awak jual murah..?

Jawapan saya : Saya dapat dari supplier murah..saya tetap ada untung walaupun xbnyak dari penjual lain, tapi saya tetap dapat untung..

Customer masih xpuas hati.. saya jawap lagi : Sebab saya dulu memang meniaga,sealer machine,timbang, payung, meja dan barang lain, saya memang sudah ada, so xperlu beli yang baru..kos saya jadi rendah...

Soalan : Betul ke awak boleh hantar free area kl? tak rugi ker duit minyak..?

Jawap saya : Betul..kalau beli lebih 3pkt (100g)..xrugi rasa nya kalau jaga customer, lagi pun saya hantar naik motor jer..(brape la sngat duit minyak kan...) kalau bnyak sangat kena la guna kereta...

Soalan Cepu Emas
Soalan : Murahnyer...yang awak jual ni seaweed dari Sabah ke..?

Saya jawap :  Errkkk...selain Sabah, saya pun xtahu dekat mana lagi dalam Malaysia ni yg ada produce Rumpai laut...(kalau ada tolong bg tau saya yer...)






Ye la jual secara online, orang pulak xkenal kita. Muka pun xcun (alahai....) Boleh add saya di facebook.. Nama : Han Hairani Puasa. Boleh tngok gambar2 saya...Kebetulan saya baru balik dari Dubai so bnyak lah gambar terbaru...

4 comments:

  1. bakteria ader x?ye la kan nie ori, so i doubt kalau ader bakteria ke ape..1 packet yg ungu bleh tahan sampai bila? kne letak dlm peti ke or biar kat luar peti je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah masak simpan dalam peti sejuk, simpan dalam bekas bertutup.. jelly rumpai laut anti kulat..so boleh tahan lebih sebulan.. kalau belum masak macam ikan bilis lah.. ikan bilis kan tak ada tarikh luput..

      Delete
  2. The skin is the body's largest organ, and is responsible for sensation of temperature, pressure, and multiple other important functions. Collagen makes up the majority amount of the skin structure.


    Collagen Supplements

    ReplyDelete